Ameryka, Ameryka, ......
sobota, 07, styczeń 2017 17:45 Bożena Sałacińska

Ulka i Jurek Puzowscy w  "Casimirusie"

- Wycieczkę  marzeń rozpoczęłam z mężem, Jurkiem, od spaceru po Broadway'u w Nowym Yorku. Następnego dnia mocne uderzenie. Pojechaliśmy do  Bufallo, gdzie oglądaliśmy Niagara Falls. Potem było Chicago, Nebraska- Omaha, Wyoming- Cheyenne, Utah- Salt Lake City, Sacramento-Kalifornia i San Francisco. Po intensywnym zwiedzaniu, przyszedł czas na 7 dniowy wypoczynek w Honolulu na Hawajach.

Po Hollywood, pojechaliśmy do San Diego przez Los Angeles, potem Meksyk. W Las Vegas byliśmy w kasynie gry.
W programie wycieczki było całodniowe zwiedzanie Grand Canyonu. Miałam okazję obejrzeć kanion z okien samolotu. Był to widok zapierający dech w piersiach.

W Tennessee, zwiedzaliśmy posiadlość Presleya oraz Hotel Peabody z kaczkami. W stolicy country, Nashville byłam z mężem  w Wildhorse Saloon na wieczorze country z tańcami. W Atlancie zwiedzaliśmy Centrum Olimpijskie przygotowywane na sierpniowe Igrzyska. W Miami zwiedzaliśmy m.in. dom Hemingway'a.  Podczas wyprawy mieliśmy okazję zobaczenia  Centrum Kosmicznego NASA, na przylądku Kennedy-ego. W Waszyngtonie braliśmy udział w Święcie Dziękczynienia przed Capitolem.

Wycieczkę zakończyliśmy w Nowym Yorku. Tam zwiedzaliśmy Manhattan, Fifth Avenue, Central Park, Siedziba ONZ, WTC, Statuę Wolnosci, Wall Street, Lincoln Center. Wycieczka po USA trwała od 2 listopada do 1 grudnia 1996 r. Naszym środkiem transportu były autobusy liniowe "Greyhaound". Na Hawaje lecieliśmy amerykańskimi liniami "Delta" - powiedziała, nasza podróżniczka, Ulka Puzowska.

- Mamy z Ulką wiele ciekawych wspomnień, przygód. W 2010 roku np. wypłynęliśmy w rejs statkiem wycieczkowym "Jewel of the Seas" po Morzu Karaibskim. Odwiedziliśmy wtedy takie kraje jak Haiti, Kolumbia, Panama, Costa Rica i Wielkie Kajmany. Ogólnie w  czasie naszego wspólnego życia odwiedziliśmy z małżonką ponad 60 krajów świata - stwierdził Jurek Puzowski.

View the embedded image gallery online at:

Komentarze

0 #5 Andrzej 2017-01-08 16:06
Gratuluję tylu wypraw i umiejętności tak ciekawego i przystępnego podzielenia się wrażeniami. Na spotkaniu dowiedziałem się wielu nowych rzeczy o Stanach Zjednoczonych. Dziękuję. Czekam na następne z zapowiedzianych spotkań.

0 #4 ula puzowska 2017-01-08 13:59
Danka wielkie dzieki

0 #3 BożenaS. 2017-01-07 22:09
Ulka wystąpiła z propozycją powołania na KUTW - klubu podróżnika. Jest gotowa go poprowadzić. Ja jestem - ZA! Są bowiem wśród nas osoby, które mogą pochwalić się wspaniałymi podróżami krajowymi i zagranicznymi. Są podróżujący różnymi środkami lokomocji. Ciekawe spotkanie mogłoby być z osobami, które mają dzieci poza granicami kraju. Chętnie uczestniczyłaby m w spotkaniu z Krysią Czerwińską, organizatorką spływów kajakowych krajowych, zagranicznych, letnich i zimowych. Ulka, dzięki za wspaniałą inicjatywę!

0 #2 BożenaS. 2017-01-07 21:58
Zdjęcia Ulki i i Jurka z wycieczki po USA zamieściłam dodatkowo na Facebook - Kazimierzowski Uniwersytet Trzeciego Wieku. Zachęcam do ich oglądania.

0 #1 Danuta 2017-01-07 19:16
Dziękuje za odsłonięcie kawałka Ameryki, której nie znam. Pokazanie jej oczami odważnych turystów,którzy objechali kawał świata opuszczając Polskę na miesiąc :) Brawo!!!