Pojechali do "Piękniejszego Świata"
wtorek, 09, sierpień 2016 20:01 Bożena Sałacińska

Celem kolejnej wycieczki była gmina Dąbrowa Chełmińska.

Wyjechaliśmy z Fordonu przez most na Wiśle, a dalej urokliwą ścieżką rowerową przez Ostromecko do Dąbrowy Chełmińskiej. Tam czekała nas przygotowana przez Beatę Zielińską z Urzędu Gminy niespodzianka w postaci kawy i pamiątek promujących region. O gminie, jej historii i teraźniejszości opowiedziała nam Zdzisława Marszal, przewodnicząca gminnego koła seniorów.

Następnie zaproszono nas do "chlebowej chaty", którą prowadzi Beata Tomaszewska. Tam smakowaliśmy zakwasu służącego do wypieku chleba oraz doskonałej lemoniady na bazie kwiatu czarnego bzu. "Klimatyczne" miejsce, świetna gospodyni. Czuliśmy się jak w prawdziwej wiejskiej chacie. Już zostaliśmy zaproszeni na przyszły rok, na kolejną wizytę połączoną z wypiekiem chleba i jego degustacją.

Dalsza trasa wiodła do Skłudzewa pięknymi i spokojnymi drogami, przy których drzewa uginały się od owoców. Tam znajduje się piękny XIX- wieczny dwór, w którym działa Fundacja Piękniejszego Świata prowadzona przez Danutę i Krzysztofa Warmbier. Udostępniono nam do zwiedzania park dworski, w którym znajduje się sporo dzieł sztuki. Byliśmy również w  kaplicy.
Ze Skłudzewa wracaliśmy przez Wałdowo Królewskie trasą rowerową Toruń - Bydgoszcz. W Ostromecku zatrzymaliśmy się na posiłek w restauracji. Po przejechaniu 36 km w doskonałych humorach i dobrej kondycji,  wyprawę zakończyliśmy w Fordonie.  - Zapraszam już na następny wyjazd w dniu 23 sierpnia br. O szczegółach powiadomię w późniejszym terminie - mówi organizator rajdów - Andrzej Zasada.

Tekst: Andrzej Zasada

+3 #5 BożenaS. 2016-08-11 18:57
Fotorelacja na www.zdrowy-senior.org

+3 #4 Basia P 2016-08-10 12:18
Andrzejowi należą się wielkie podziękowania za sprawienie nam kolejnej miłej niespodzianki.D opiero w drodze dowiedzieliśmy się ,ze czekają przyjemności nie tylko sportowe. Andrzeju, dziękuje za tak atrakcyjną wyprawę. Poznaliśmy bliżej sąsiadującą z Bydgoszczą- gminę,której przedstawiciele są bardzo serdecznymi ludźmi.A co widzieliśmy i jedliśmy to dla nas rowerzystów sama przyjemność.

+1 #3 WI-FI 2016-08-10 11:42
Najjaśniejsza **** proszę nabierać kondycji i pedałować, dojeżdżać, dochodzić - ponieważ cykliści KUTW-y stanowią mniejszość tego peletonu,

+3 #2 Tadeusz K 2016-08-10 10:36
Andrzeju to był już kolejny świetnie przygotowany i zorganizowany rajd.Dzięki!!!

+5 #1 BożenaS. 2016-08-10 09:42
Zacznę chyba pracować nad kondycją, aby pojeździć z Wami na takie fajne wyprawy rowerowe. Brawo dla Uczestników, dla Andrzeja - DZIĘKUJĘ, Super! Tak trzymać!