Rekordowy dystans
wtorek, 30, maj 2017 19:08 Bożena Sałacińska

Bydgoszcz - Unisław - Bydgoszcz

Po raz pierwszy połączyliśmy rower z pociągiem. Pociąg Arrivy zawiózł nas do Unisławia. Tam zwiedzaliśmy osobliwości i zabytki, m.in. pozostałości pracującej do 2006 roku cukrowni, XIII-wieczny kościół postawiony przez Krzyżaków. Zobaczyliśmy też zakłady "Unamel" - producenta sztucznego miodu i przetworów warzywnych.

W Gminnym Ośrodku Kultury podjęto nas kawą, dostaliśmy też folderki i mapy, a urocza pani Elżbieta Jendrzejewska zapoznała nas z historią oraz dniem dzisiejszym Unisławia  oraz gminy. Pracownikom GOK bardzo dziękujemy za miłe przyjęcie i poczęstunek. Jeszcze kiedyś przyjedziemy.

W samo południe ruszyliśmy po przygodę. Trasa wiodła początkowo wysoczyzną górującą nad szeroką tutaj Doliną Dolnej Wisły. Po kilku kilometrach dotarliśmy do ciekawej wsi o nazwie Gzin. Następnie długim zjazdem dotarliśmy do Czarża, zobaczyliśmy tam XIII-wieczny kościół i wały przeciwpowodziowe. Dalej trasa prowadziła malowniczą doliną przez Słończ, Rafę, Pień, Mozgowinę do Ostromecka. Przez cały czas mogliśmy podziwiać piękną panoramę, a także krasę majowej szaty roślinnej i zwierzęcej. Mimo tropikalnego upału w dobrej formie dotarliśmy do "wodopoju" w Ostromecku. Po chwili wytchnienia wyruszyliśmy do oddalonego już tylko o żabi skok Fordonu, gdzie się rozstaliśmy.
Trasa liczyła 35 km, czas trwania od 9.30 do 15.30.

View the embedded image gallery online at: